تجلیل از اساتید و کارمندان بازنشسته دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۳ کد : ۲۰۲۶۴ اخبار
تعداد بازدید:۲۰۳۰

 

در آیینی از 12 نفر از اساتید و کارمندان بازنشسته بخش های مختلف دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر حمید پایا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده کشاورزی دانشگاه در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: بازنشستگان سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و ما باید از علم، دانش و تجربیات آنان در پیشبرد کارهای خویش کمک بگیریم و تا جایی که امکان دارد از  تجربیات مفیدآنها بهره ببریم.

دکتر علی اصغر جعفرزاده، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی نیز در این آیین ضمن سخنان کوتاهی گفت: این اساتید و کارمندان بازنشسته پس از عمری تلاش و کوشش در حرفه خویش با کوله باری از تجربه، تخصص و دانش به افتخار بازنشستگی در می آیند و ما باید همیشه و در همه حال به یاد آنان باشیم و از تجربه و تخصص آنها در جهت توسعه و ارتقای دانشکده بهره مند بشویم.

وی افزود: عمر انسانها به سرعت سپری می شود و ما باید از تمامی لحظات زندگی خویش به بهترین شکل استفاده کنیم و با کمک و حمایت همدیگر در راستای موفقعیت خود و دیگران و رضای الهی گام برداریم.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم 6 نفر از اساتید بازنشسته نیز ضمن صحبت درباره فعالیت های خود به ارایه تجربیات و خاطره های مفید حوزه کاری خود در راستای انتقال تجارب مفید به نسل های بعدی در این دانشکده پرداختند.

دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز پس از دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از لحاظ قدمت دومین مرکز آموزش عالی در زمینه کشاورزی است که در سال ۱۳۳۴ تاسیس و با ۶۱ نفر دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. این دانشکده در سال ۱۳۴۵به ساختمان فعلی که یکی از مدرن‌ترین مراکز آن زمان در شهر تبریز بحساب می‌آمد، انتقال یافت و پس از آن ساختمان های مستقل گروه های آموزشی آبیاری و ماشین‌های کشاورزی نیز به فضای آموزشی دانشکده اضافه شد.

در حال حاضردر این دانشکده 121 نفر عضو هیات علمی و 48 کارمند دربخش های مختلف شامل گروه های آموزشی، بخش های اداری و همچنین ایستگاه تحقیقاتی خلعت‌پوشان دوره های دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی در دوازده گروه آموزشی (مهندسی آب، اقتصاد کشاورزی، باغبانی، علوم و مهندسی خاک، اکوفیزیولوژی گیاهی، به نژادی و بیوتکنولوژی گیاهی، علوم دامی، علوم و صنایع غذایی، مهندسی فضای سبز، گیاهپزشکی، ترویج و توسعه روستایی و مهندسی بیوسیستم) مشغول به فعالیت هستند.

لازم به ذکر است این برنامه در راستای عمل به آموزه های اسلامی در جهت تکریم ارزش کار و خدمت در فرهنگ اسلامی توسط دانشکده کشاورزی برگزار شد.


( ۱۰ )

نظر شما :