رئیس دانشکده کشاورزی در آئین تجلیل از دکتر محمدرسول رضایی:

وظیفه ما ارج نهادن به مقام شامخ استاد و معلم است

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۳ کد : ۱۹۱۱۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۷۶

 

آئین تجلیل از خدمات علمی و اجرایی دکتر رسول محمدرضایی استاد بازنشسته‌ی گروه اقتصاد کشاورزی دانشکده‌ی کشاورزی با حضور رئیس و اعضای هیات علمی این دانشکده در تالار اجتماعات شهدای دانشکده کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر جلیل شفق رئیس دانشکده‌ی کشاورزی در ابتدای این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: یکی از وظایف مهم ما ارج نهادن به مقام استاد و معلم است و باید این سنت حسنه را به آیندگان انتقال دهیم. شأن استاد و معلم مانند پدر و مادر ارزشمند است و تکریم استاد و معلم یکی از واجبات مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر ما موفقیت‌هایی را کسب کرده و اکنون به‌عنوان اعضای هیات علمی این دانشگاه فعالیت می‌کنیم، به پاس خدمات ارزشمند این اساتید گرامی می‌باشد و این‌طور نیست که ما به‌سادگی به این جایگاه برسیم و تک‌ تک اساتید در موفقیت ما نقش مهمی دارند.

دکتر محمد رسول رضایی بر گردن همه ما حق دارد

رئیس دانشکده‌ی کشاورزی با اشاره به خدمات ارزنده‌ی دکتر محمد رسول رضایی درطول سالیان اخیر در دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دکتر محمدرضایی به‌عنوان یکی از اساتید انقلابی دانشگاه تبریز بر گردن همه‌ی ما حق دارد و ما این جلسه را به پاس خدمات ارزشمند این استاد گرامی در طول سالیان اخیر و زحماتی که در دانشگاه تبریز کشیده است، ترتیب داده‌ایم. یکی از برنامه‌های اصلی ما در دانشکده تداوم این جلسات و برگزاری مراسم تقدیر از سایر اساتید و کارکنان بازنشسته دانشکده می‌باشد.

دکتر شفق همچنین با اشاره به فعالیت‌های دکتر محمدرسول رضایی در بسیج اساتید استان یادآور شد: دکتر محمد رسول رضایی خدمات ارزنده‌ای نیز در بسیج اساتید انجام داده است؛ از جمله‌ی این خدمات می‌توان به راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه اشاره کرد که به‌معنای واقعی یک کار باقیات‌الصالحات است.

اخلاص در عمل اصلی‌ترین عامل افزایش رزق، روزی و برکت در زندگی / ضرورت میدان دادن به اساتید جوان

استاد پیشکسوت گروه اقتصاد کشاورزی نیز طی سخنانی در این آئین گفت: ما باید از گذشته عبرت بگیریم. من صحنه‌هایی در این دانشگاه دیده‌ام که هرگز فراموش نمی‌کنم. بهتر است نحوه‌ی تعامل رژیم طاغوت با دانشجویان و تعامل جمهوری اسلامی با دانشجویان را با یکدیگر مقایسه کنیم. در روزهای پایانی رژیم طاغوت نیروهای امنیتی ساواک وارد دانشگاه شده و با دانشجویان معترض شدیدترین برخوردها را داشتند بنابراین ما هیچکدام از آن صحنه‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

نیت الهی و صادقانه رمز موفقیت و سربلندی

دکتر رسول محمد رضایی ادامه داد: من در سال ۱۳۵۴ برای ادامه‌ی تحصیل به خارج رفتم و در سال ۱۳۵۷ نیز برگشتم. هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم که با چه سختی هایی توانستم درس بخوانم. اما معتقد هستم اگر ما نیت الهی و صادقانه داشته باشیم، سربلند شده و موفقیت خواهیم رسید.

وی با اشاره به نحوه‌ی بازگشت خود به کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از بازگشتم به دانشگاه، رئیس وقت دانشکده گفت که هیچ نیازی به من ندارد و من برای‌اینکه بیکار نباشم، به کار پدرم که صحافی بود، پرداختم. اما در جریان انقلاب فرهنگی و فراخوان اساتید، جذب دانشگاه اردبیل شدم و سپس با دعوت دکتر سیفلو که لطف فراوانی به من داشت، به دانشگاه تبریز برگشتم.

اصلی ترین عامل برای داشتن برکت در رزق و روزی، داشتن اخلاص است

این استاد بازنشسته در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: بسیاری از اساتید همواره از من سوال می‌کردند که چرا این‌قدر کار و فعالیت می‌کنم و من اکنون به همه‌ی این اساتید پاسخ می‌دهم که دلیل زیاد کار کردن من بر پایه باور و اعتقاداتم بود. چراکه هویت من در این دانشگاه بوده و وظیفه‌ی من خدمت در این مکان مقدس می‌باشد. من معتقدم اصلی ترین عامل برای داشتن برکت در رزق و روزی، داشتن اخلاص است. ما باید به اساتید جوان میدان دهیم و یقین داشته باشیم که میدان دادن به آن‌ها به معنی رونق بخشیدن به زندگی این عزیزان است.

در ادامه‌ی این آئین تعدادی از اساتید دانشکده‌ی کشاورزی از جمله دکتر حیاتی، دکتر جعفرزاده، دکتر کوهستانی، دکتر پیشبهار، دکتر حسین‌زاد، دکتر فرشباف، دکتر علیجانی، دکتر قهرمان‌زاده، دکتر کاظمیه، دکتر ویانی، دکتر نجفی، دکتر علیزاده، دکتر جوانمرد، دکتر رشتبری و دکتر رضایی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده‌ی علمی و اجرایی دکتر محمدرضایی، بر خصوصیات بارز اخلاقی، رفتاری و روحیه‌ی انقلابی دکتر محمدرضایی تاکید کرده و تداوم برگزاری مراسم‌های تجلیل از اساتید بازنشسته را خوتستتر شدند.

همچنین با اعلام دکتر شفق رئیس دانشکده‌ی کشاورزی، همزمان با فرا رسیدن روز ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز علیه رژیم ستم‌شاهی، نام سالن اجتماعات شهدای دانشکده‌ی کشاورزی به سالن شهید محمد تجلا که در روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ با شهادت رسید، تغییر کرد.


( ۴ )

نظر شما :