نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در دانشکده کشاورزی برگزار شد

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۸۶۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۷


به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه  به همت دانشجویان گروه مهندسی بیوسیستم در دانشکده کشاورزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، این نمایشگاه بیشتر با هدف معرفی پژوهش های علمی و یافته های دانشجویان ارشد و دکتری در پایاننامه ها یا رساله ها و یا طرح های تحقیقاتی به منظور آشنا کردن دانشجویان با یافته ها و مطالعات جدید در زمینه های مختلف مربوط به گروه مهندسی بیوسیستم دانشکده کشاورزی و فناوری های مرتبط با مهندسی در زمینه کشاورزی (با موضوعات انرژی، فناوری های پس از برداشت و طراحی و ساخت) برگزار شد.  
معرفی مطالعات انجام شده در زمینه انتقال حرارت در فرآیندهای فراوری محصولات کشاورزی، طراحی و ساخت سامانه های فراوری محصولات از جمله خشک کن ها، اندازه گیری خواص فیزیکی مواد کشاورزی، بوجاری و جداسازی، ماشین ها و ادوات کشاورزی از جمله دیگر موضوعات این نمایشگاه بود.  
این نمایشگاه با فعالیت و شرکت خود دانشجویان و از جمله اعضا انجمن علمی گروه و همراهی اساتید از 14 الی 21 آذر در سالن گروه مهندسی بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز برای بازدید علاقمندان برپا شده بود.
لازم به ذکر است، در هفته پژوهش برنامه ها و سخنرانی های علمی مختلفی از سوی گروه های مختلف دانشکده کشاورزی برگزار شد که از جمله سخنرانی های علمی این دانشکده می توان به سخنرانی دکتر جلالی با موضوع تولید بیوگاز در کشاورزی-اثرات آب و هوایی و محیط زیستی، دکتر نعمت سخندان با محوریت تهیه پروتو پلاست های گیاهی و انتقال ژن، دکتر اکبر رحیمی با موضوع کشاورزی شهری، الگویی جدید در توسعه فضاهای سبز شهری، دکتر ناصر مهنا با موضوع تکنیک های نوین در اصلاح گیاهان باغی و دکتر آرش جوانمرد با موضوع  Look at advances and perspectives in selecting both genetic resistance traits against the varrom mite … اشاره کرد.


( ۷ )

نظر شما :